Popularne
  • Niszczyciele maszyn
    W dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii, która w tamtym okresie pełniła rolę awangardy kapitalizmu w Europie i na świecie, w jako pierwszym kraju w historii mieliśmy także – siłą rzeczy – do …
  • Komputery pokładowe i korzystanie z autopilotów
    Komputery pokładowe kojarzą się nam przede wszystkim z lotami kosmicznymi. Podczas takich lotów konieczne jest wykonywanie wielu skomplikowanych obliczeń dotyczących między innymi trajektorii lotu statkiem kosmicznym. Z drugiej strony komputery …
  • Serwis i utrzymanie ruchu
    Utrzymanie ruchu. W każdym przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją, bardzo ważną rolę odgrywają maszyny. Służą one wielu celom i bez nich działalność byłaby nieopłacalna. Stąd też tak ważną dziedziną usług jest …
Najnowsze komentarze

    Ewolucja kontrolerów do gier

    Tradycyjny sposób sterowania grami, czyli trzymanie w rękach kontrolera powoli przechodzi do historii. Przyszłość należy do kontrolerów ruchowych. Wszystko zaczęło się w roku 2006, kiedy firma Nintendo wprowadziła na rynek swoją rewolucyjną konsolę Wii. Kontroler konsoli składał się z dwóch części – pilota i przypominającego gruszka kontrolera z gałką analogową. Oba urządzenia wyposażone były w żyroskopy, dzięki czemu, aby sterować grą należało poruszać kontrolerami. Gry sportowe takie jak np. tennis, wymagały od gracza podobnych ruchów, jakie wykonywałby, grając w normalnego tenisa. Podobnie było w grach polegających na walkach na miecze. Konkurencja podpatrzyła ten pomysł, i tak Microsoft zaprezentował Kinecta. Jest to kamera, która skanując otoczenie, ustala ruch gracza, a następnie wykorzystuje go w grze. Do grania na Kinectcie wykorzystuje się tylko ciało. To rozwiązanie ma wielu przeciwników, którzy uważają, że by grać w grę, konieczne są przyciski. Kinect ma również spore problemy z opóźnieniem między ruchem gracza a reakcją gry.

    Comments are closed.