Popularne
  • Deus ex machina we współczesnym kinieDeus ex machina we współczesnym kinie
    Deus ex machina w codziennym języku oznacza nagłą zmianę, zaszłą bez żadnych logicznych przyczyn. Jednak samo pojęcie pochodzi z czasów starożytnych, a dokładnie ze starożytnego teatru greckiego od Eurypidesa. Trzeba …
  • Elektronika w szkole, co możemy tam znaleźćElektronika w szkole, co możemy tam znaleźć
    Praktycznie nie ma miejsca gdzie możemy schować się przed techniką i elektroniką, nawet szkoła jest miejscem gdzie dzieci i młodzież są otoczone wszelkiego rodzaju sprzętem elektrycznym. Zaczynając od najbardziej popularnych …
  • Pismo technicznePismo techniczne
    Pismo techniczne jest to zmora każdego ucznia, który musiał je pisać przez długie lekcje techniki w szkole. To była po prostu tragedia. Co kogo interesowało jakieś pismo, które tak na …
Najnowsze komentarze

    Ewolucja kontrolerów do gier

    Tradycyjny sposób sterowania grami, czyli trzymanie w rękach kontrolera powoli przechodzi do historii. Przyszłość należy do kontrolerów ruchowych. Wszystko zaczęło się w roku 2006, kiedy firma Nintendo wprowadziła na rynek swoją rewolucyjną konsolę Wii. Kontroler konsoli składał się z dwóch części – pilota i przypominającego gruszka kontrolera z gałką analogową. Oba urządzenia wyposażone były w żyroskopy, dzięki czemu, aby sterować grą należało poruszać kontrolerami. Gry sportowe takie jak np. tennis, wymagały od gracza podobnych ruchów, jakie wykonywałby, grając w normalnego tenisa. Podobnie było w grach polegających na walkach na miecze. Konkurencja podpatrzyła ten pomysł, i tak Microsoft zaprezentował Kinecta. Jest to kamera, która skanując otoczenie, ustala ruch gracza, a następnie wykorzystuje go w grze. Do grania na Kinectcie wykorzystuje się tylko ciało. To rozwiązanie ma wielu przeciwników, którzy uważają, że by grać w grę, konieczne są przyciski. Kinect ma również spore problemy z opóźnieniem między ruchem gracza a reakcją gry.

    Comments are closed.