Popularne
  • Odkurzacz niezbędny na codzień
    Czy możliwe jest życie w bałaganie? Być może niektórzy by odpowiedzieli na to pytanie pozytywnie. Jednak czystość w mieszkaniu to nie tylko komfort życia, ale również zdrowie.Każde mieszkanie w celu …
  • Multimedialna myszka
    W naszych czasach ludzie coraz więcej czasu wolnego spędzają na komputerze grając w różnego rożnego rodzaju gry, które potrafią ich wciągnąć w naprawdę dużym stopniu. Technologia jaka w dzisiejszych czasach …
  • Multimedia a marketing
    Nieraz można spotkać się ze stwierdzeniem, że multimedia są niczym innym jak tylko formą manipulacji człowiekiem. Nic bardziej mylnego. Oczywiście multimedia wykorzystywane są w większości reklam, ale nie można powiedzieć, …
Najnowsze komentarze

    Ewolucja kontrolerów do gier

    Tradycyjny sposób sterowania grami, czyli trzymanie w rękach kontrolera powoli przechodzi do historii. Przyszłość należy do kontrolerów ruchowych. Wszystko zaczęło się w roku 2006, kiedy firma Nintendo wprowadziła na rynek swoją rewolucyjną konsolę Wii. Kontroler konsoli składał się z dwóch części – pilota i przypominającego gruszka kontrolera z gałką analogową. Oba urządzenia wyposażone były w żyroskopy, dzięki czemu, aby sterować grą należało poruszać kontrolerami. Gry sportowe takie jak np. tennis, wymagały od gracza podobnych ruchów, jakie wykonywałby, grając w normalnego tenisa. Podobnie było w grach polegających na walkach na miecze. Konkurencja podpatrzyła ten pomysł, i tak Microsoft zaprezentował Kinecta. Jest to kamera, która skanując otoczenie, ustala ruch gracza, a następnie wykorzystuje go w grze. Do grania na Kinectcie wykorzystuje się tylko ciało. To rozwiązanie ma wielu przeciwników, którzy uważają, że by grać w grę, konieczne są przyciski. Kinect ma również spore problemy z opóźnieniem między ruchem gracza a reakcją gry.

    Comments are closed.