Popularne
  • Multimedia przyszłości czyli rozszerzona rzeczywistośćMultimedia przyszłości czyli rozszerzona rzeczywistość
    Kilkadziesiąt lat temu na ekranach kin gościły nieme, czarnobiałe filmy. Nie wielu ludzi widziało potrzebę odsłuchu dźwięku podczas projekcji, napisy odzwierciedlające kwestie wygłaszane przez aktorów wydawały się wystarczające. W obecnych …
  • Dobry telewizor to podstawaDobry telewizor to podstawa
    Posiadanie dobrego sprzętu elektronicznego to dla wielu ludzi niemalże priorytet. Niejednokrotnie okazuje się, że ludzie za dobry sprzęt elektroniczny są w stanie zapłacić naprawdę gigantyczne sumy pieniędzy. Jednakże, co my …
  • Postęp techniczny w dwudziestym wiekuPostęp techniczny w dwudziestym wieku
    W poprzednim wieku mogliśmy obserwować początek postępu technicznego w wielu dziedzinach życia, jakie wcześniej nie były znane. Do takich dziedzin życia możemy zaliczyć informatykę, bez jakiej trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie …
Najnowsze komentarze

    Ewolucja kontrolerów do gier

    Tradycyjny sposób sterowania grami, czyli trzymanie w rękach kontrolera powoli przechodzi do historii. Przyszłość należy do kontrolerów ruchowych. Wszystko zaczęło się w roku 2006, kiedy firma Nintendo wprowadziła na rynek swoją rewolucyjną konsolę Wii. Kontroler konsoli składał się z dwóch części – pilota i przypominającego gruszka kontrolera z gałką analogową. Oba urządzenia wyposażone były w żyroskopy, dzięki czemu, aby sterować grą należało poruszać kontrolerami. Gry sportowe takie jak np. tennis, wymagały od gracza podobnych ruchów, jakie wykonywałby, grając w normalnego tenisa. Podobnie było w grach polegających na walkach na miecze. Konkurencja podpatrzyła ten pomysł, i tak Microsoft zaprezentował Kinecta. Jest to kamera, która skanując otoczenie, ustala ruch gracza, a następnie wykorzystuje go w grze. Do grania na Kinectcie wykorzystuje się tylko ciało. To rozwiązanie ma wielu przeciwników, którzy uważają, że by grać w grę, konieczne są przyciski. Kinect ma również spore problemy z opóźnieniem między ruchem gracza a reakcją gry.

    Comments are closed.