Popularne
  • Elektronika, jako hobbyElektronika, jako hobby
    Zajmowanie się elektroniką może być bardzo interesującym hobby. Obecnie znacznie mniejsza liczba osób zajmuje się elektroniką w domowych warunkach, co wynika między innymi z tego, że konieczny jest do tego …
  • Autopilot w samochodachAutopilot w samochodach
    W pojazdach, jakim są samochody przez jakiś czas inżynierowie przede wszystkim poszukiwali możliwości znacznego zwiększenia bezpieczeństwo w przypadku kolizji oraz wypadków. Postęp techniczny w zakresie materiałów jakie używane są do …
  • SpitfireSpitfire
    Głównym konstruktorem Spitfire był Reginald Mitchell. Zbudował on wodnosamolot S.6B, który osiągnął 407 mil na godzinę. Konstruktor chciał wykorzystać swe doświadczenie przy budowie nowego myśliwca. Spitfire był prywatnie zbudowanym samolotem, …
Najnowsze komentarze

    Nowe metalowe płatowce

    Zespoły napędowe stały się nieodzowną częścią metalowych jednopłatów. Skrzydła ich, musiały być tak skonstruowane by zniosły naciski i wstrząsy. Eksperci RAF chcieli uzyskać prędkość około 300 mil na godzinę. Oznaczało to konieczność zachowania opływowych kształtów, a chowane podwozie wymagało użycia mechanizmu hydraulicznego. Kabina musiała być kryta, lecz stworzona tak by nie ograniczała widoczności. Piloci musieli mieć możliwość porozumienia się z kontrolą naziemną i między sobą, dlatego niezbędna była łączność radiowa. W walce przy dużej prędkości, piloci widzieli wroga tylko przez bardzo krótki czas potrzebowali, więc celowników, pozwalających na oddanie serii strzałów w ciągu dwóch sekund. W samolotach tych zamontowano karabiny Colta Brawninga, które okazały się doskonałą i niezawodną bronią. Elementem decydującym o wytrzymałości było pokrycie. Zastosowano konstrukcję skorupową, która z biegiem czasu stawała się coraz powszechniejsza. Samolot metalowy nie był nowym pomysłem. W roku 1917 Hugo Junkers, zbudował całkowicie metalowy jednopłat o wolnonośny skrzydle.

    Comments are closed.