Popularne
  • Rewolucja technologiczna w każdym domu
    Tak naprawdę w każdym domu znajduje się wiele urządzeń technologicznych, dzięki którym wykonywanie podstawowych czynności domowych jest bardzo proste. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak często korzystamy …
  • Zrozumienie podstawowych prawideł informatyki
    Zrozumienie podstawowych prawideł informatyki i programowania nie jest absolutnie możliwe bez całkowitego okiełznania wiedzy z zakresu elektroniki komputerowej. Z tego względu bardzo często młodzi ludzie decydują się na kupno komputera …
  • Papier do drukarki
    Artykuły biurowe. W każdym biurze zużywa się całe stosy papieru. Wykorzystuje się go przede wszystkim do drukowania różnych dokumentów. Im większa firma, tym więcej drukarek a co za tym idzie, …
Najnowsze komentarze

    Nowe metalowe płatowce

    Zespoły napędowe stały się nieodzowną częścią metalowych jednopłatów. Skrzydła ich, musiały być tak skonstruowane by zniosły naciski i wstrząsy. Eksperci RAF chcieli uzyskać prędkość około 300 mil na godzinę. Oznaczało to konieczność zachowania opływowych kształtów, a chowane podwozie wymagało użycia mechanizmu hydraulicznego. Kabina musiała być kryta, lecz stworzona tak by nie ograniczała widoczności. Piloci musieli mieć możliwość porozumienia się z kontrolą naziemną i między sobą, dlatego niezbędna była łączność radiowa. W walce przy dużej prędkości, piloci widzieli wroga tylko przez bardzo krótki czas potrzebowali, więc celowników, pozwalających na oddanie serii strzałów w ciągu dwóch sekund. W samolotach tych zamontowano karabiny Colta Brawninga, które okazały się doskonałą i niezawodną bronią. Elementem decydującym o wytrzymałości było pokrycie. Zastosowano konstrukcję skorupową, która z biegiem czasu stawała się coraz powszechniejsza. Samolot metalowy nie był nowym pomysłem. W roku 1917 Hugo Junkers, zbudował całkowicie metalowy jednopłat o wolnonośny skrzydle.

    Comments are closed.