Popularne
  • Gwarancja na sprzęt elektroniczny, a prawa konsumentaGwarancja na sprzęt elektroniczny, a prawa konsumenta
    Jeśli kupujemy urządzenie z jakiego chcemy przez długi czas korzystać, powinniśmy przede wszystkim szukać takich urządzeń elektronicznych jakie oferowane są przez znane ze swojej jakości firmy. Nie możemy, jednak zapominać …
  • Dobrze zabezpieczona elektronikaDobrze zabezpieczona elektronika
    Każdy kto posiada samochód z pewnością stara się o to, aby jak najbardziej móc o niego dbać. Nie jest to bowiem rzecz, którą można tak bardzo prosto posiadać i tylko …
  • Techniczne szkoleniaTechniczne szkolenia
    Szkolenia z zakresów technicznych, są jak najbardziej dla nas dobrymi, pod warunkiem, że zaczniemy się z nimi zajmować tak, jak tylko będzie nam najlepiej. Czasami ludzie zapominają, że na przykład …
Najnowsze komentarze

    Nowe metalowe płatowce

    Zespoły napędowe stały się nieodzowną częścią metalowych jednopłatów. Skrzydła ich, musiały być tak skonstruowane by zniosły naciski i wstrząsy. Eksperci RAF chcieli uzyskać prędkość około 300 mil na godzinę. Oznaczało to konieczność zachowania opływowych kształtów, a chowane podwozie wymagało użycia mechanizmu hydraulicznego. Kabina musiała być kryta, lecz stworzona tak by nie ograniczała widoczności. Piloci musieli mieć możliwość porozumienia się z kontrolą naziemną i między sobą, dlatego niezbędna była łączność radiowa. W walce przy dużej prędkości, piloci widzieli wroga tylko przez bardzo krótki czas potrzebowali, więc celowników, pozwalających na oddanie serii strzałów w ciągu dwóch sekund. W samolotach tych zamontowano karabiny Colta Brawninga, które okazały się doskonałą i niezawodną bronią. Elementem decydującym o wytrzymałości było pokrycie. Zastosowano konstrukcję skorupową, która z biegiem czasu stawała się coraz powszechniejsza. Samolot metalowy nie był nowym pomysłem. W roku 1917 Hugo Junkers, zbudował całkowicie metalowy jednopłat o wolnonośny skrzydle.

    Comments are closed.