Popularne
  • Elektronika czym właściwie jest?Elektronika czym właściwie jest?
    Zapewne każdy z nas słyszał słowo elektronika. Nieraz w swoim życiu mieliśmy do czynienia właśnie z elektryką. Nie każdy jednak miał taką świadomość, że miał z nią do czynienia. Dlatego …
  • Ewolucja cywilizacjiEwolucja cywilizacji
    Cywilizacja ludzi rozwijała się dynamicznie na przestrzeni wielu stuleci. Oczywiście zdarzały się lepsze i gorsze okresy, ale ogólnie podstawą, na której była budowana jakość życia ludzkiego była technologia. To właśnie …
  • Czym jest rzemiosłoCzym jest rzemiosło
    Rzemiosło jest działalnością gospodarczą człowieka mającą mały zasięg. Jest ona wykonywana przez osobę mającą odpowiednie kwalifikacje do wykonywania takiego zawodu. Rzemiosłem może być wykonywanie dzbanków z gliny lub innych materiałów. …
Najnowsze komentarze

    Nowe metalowe płatowce

    Zespoły napędowe stały się nieodzowną częścią metalowych jednopłatów. Skrzydła ich, musiały być tak skonstruowane by zniosły naciski i wstrząsy. Eksperci RAF chcieli uzyskać prędkość około 300 mil na godzinę. Oznaczało to konieczność zachowania opływowych kształtów, a chowane podwozie wymagało użycia mechanizmu hydraulicznego. Kabina musiała być kryta, lecz stworzona tak by nie ograniczała widoczności. Piloci musieli mieć możliwość porozumienia się z kontrolą naziemną i między sobą, dlatego niezbędna była łączność radiowa. W walce przy dużej prędkości, piloci widzieli wroga tylko przez bardzo krótki czas potrzebowali, więc celowników, pozwalających na oddanie serii strzałów w ciągu dwóch sekund. W samolotach tych zamontowano karabiny Colta Brawninga, które okazały się doskonałą i niezawodną bronią. Elementem decydującym o wytrzymałości było pokrycie. Zastosowano konstrukcję skorupową, która z biegiem czasu stawała się coraz powszechniejsza. Samolot metalowy nie był nowym pomysłem. W roku 1917 Hugo Junkers, zbudował całkowicie metalowy jednopłat o wolnonośny skrzydle.

    Comments are closed.