Popularne
  • Czynne elementy elektroniczneCzynne elementy elektroniczne
    Jednymi z wielu elementów, które znajdują zastosowanie w szeroko rozumianej dziedzinie jaką jest elektronika są elektroniczne elementy czynne. Bardzo często nazywane są one także elementami aktywnymi. Ich najważniejszą cechą jest …
  • Czym jest rzemiosłoCzym jest rzemiosło
    Rzemiosło jest działalnością gospodarczą człowieka mającą mały zasięg. Jest ona wykonywana przez osobę mającą odpowiednie kwalifikacje do wykonywania takiego zawodu. Rzemiosłem może być wykonywanie dzbanków z gliny lub innych materiałów. …
  • Japoński Funai w EuropieJapoński Funai w Europie
    Pierwszym rynkiem zbytu dla azjatyckich potentatów w dziedzinach hi-tech były i są Stany Zjednoczone. Nieprzeliczona siła nabywcza dolara została jednak zweryfikowana przez światowe rynki, a klienci ze Starego Kontynentu dzięki …
Najnowsze komentarze

    Nowe metalowe płatowce

    Zespoły napędowe stały się nieodzowną częścią metalowych jednopłatów. Skrzydła ich, musiały być tak skonstruowane by zniosły naciski i wstrząsy. Eksperci RAF chcieli uzyskać prędkość około 300 mil na godzinę. Oznaczało to konieczność zachowania opływowych kształtów, a chowane podwozie wymagało użycia mechanizmu hydraulicznego. Kabina musiała być kryta, lecz stworzona tak by nie ograniczała widoczności. Piloci musieli mieć możliwość porozumienia się z kontrolą naziemną i między sobą, dlatego niezbędna była łączność radiowa. W walce przy dużej prędkości, piloci widzieli wroga tylko przez bardzo krótki czas potrzebowali, więc celowników, pozwalających na oddanie serii strzałów w ciągu dwóch sekund. W samolotach tych zamontowano karabiny Colta Brawninga, które okazały się doskonałą i niezawodną bronią. Elementem decydującym o wytrzymałości było pokrycie. Zastosowano konstrukcję skorupową, która z biegiem czasu stawała się coraz powszechniejsza. Samolot metalowy nie był nowym pomysłem. W roku 1917 Hugo Junkers, zbudował całkowicie metalowy jednopłat o wolnonośny skrzydle.

    Comments are closed.