Popularne
  • Linia do pakowania
    Wokół przemysłu… Linia do pakowania to niezastąpiony „fragment” każdego prawie zakładu przemysłowego. Wytworzone artykuły przecież trzeba zapakować, aby móc je następnie umieścić wmagazynie i później przygotować do wysyłki. Linia do …
  • Nagrywanie plików muzycznych
    Jednym z urządzeń, które stanowi element składowy komputera, ale ten bez ich pracy bez większych problemów może się obyć, są z całą pewnością nagrywarki. Jeżeli chodzi o ceny nagrywarek, to …
  • Gry na konsoli sterowane gestami
    Wielu ludzi w bardzo różnym wieku pasjonuje się grami na konsoli. Do tej pory gra możliwa była tylko dzięki posiadaniu specjalnego kontrolera lub kierownicy w przypadku gier samochodowych. Obecnie jednak …
Najnowsze komentarze

    Spitfire

    Głównym konstruktorem Spitfire był Reginald Mitchell. Zbudował on wodnosamolot S.6B, który osiągnął 407 mil na godzinę. Konstruktor chciał wykorzystać swe doświadczenie przy budowie nowego myśliwca. Spitfire był prywatnie zbudowanym samolotem, który wywarł wielkie wrażenie, w Ministerstwie Rolnictwa. Mitchel przedstawił, więc swój projekt i 1932 roku zbudowano prototyp. Był to ciekawie wyglądający jednopłat o łamanym skrzydle, otwartą kabiną i szeroko rozstawionym stałym podwoziu. Osiągnął on prędkość 238 mil na godzinę, ca nie zadawalało twórcy. Zaprojektował, więc liczne zmiany: chowane podwozie, zamkniętą kabinę i mniejsze skrzydła. Eliptyczne skrzydło mieściło osiem karabinów maszynowych. Szczeliny wprowadzone w skrzydłach przewidziano na odrzucenie łusek pocisków. Silnik Rolls-Royca nie był dla tego samolotu dostatecznie dopracowany. Należało rozwiązać problem przegrzewania się go i chłodzenia, dlatego dopiero w 1935 roku silnik otrzymał świadectwo zdolności do lotu. Wmontowano go do gotowego kadłuba i w 1936 roku Spitfire wzbił się w powietrze.

    Comments are closed.