Popularne
  • Elektroniczne nowości
    Dzisiejsza młodzież zazwyczaj orientuje się w elektronicznych nowościach. Niemniej jednak, nie można tego często powiedzieć o osobach starszych, które wychowały się w czasach, gdzie elektronika nie miała zbyt wiele do …
  • Działalność agencji w multimediach
    Elementem modelu komunikacyjnego są nadawcy agenci zleceniodawców, czyli agencja reklamowa. Różnią się one miedzy sobą skalą działalności, zakresem oferowanych usług, oraz możliwościami kreatywnymi i technicznymi. Agencja reklamowa, czyli full – …
  • Laptop narzędziem pracy i nauki
    Ponieważ wiele osób wie, że nie da obejść się bez komputera korzysta się z niego w zasadzie przez cały dzień. W domach lubimy korzystać z komputerów stacjonarnych, zaś w pracy …
Najnowsze komentarze

    Spitfire

    Głównym konstruktorem Spitfire był Reginald Mitchell. Zbudował on wodnosamolot S.6B, który osiągnął 407 mil na godzinę. Konstruktor chciał wykorzystać swe doświadczenie przy budowie nowego myśliwca. Spitfire był prywatnie zbudowanym samolotem, który wywarł wielkie wrażenie, w Ministerstwie Rolnictwa. Mitchel przedstawił, więc swój projekt i 1932 roku zbudowano prototyp. Był to ciekawie wyglądający jednopłat o łamanym skrzydle, otwartą kabiną i szeroko rozstawionym stałym podwoziu. Osiągnął on prędkość 238 mil na godzinę, ca nie zadawalało twórcy. Zaprojektował, więc liczne zmiany: chowane podwozie, zamkniętą kabinę i mniejsze skrzydła. Eliptyczne skrzydło mieściło osiem karabinów maszynowych. Szczeliny wprowadzone w skrzydłach przewidziano na odrzucenie łusek pocisków. Silnik Rolls-Royca nie był dla tego samolotu dostatecznie dopracowany. Należało rozwiązać problem przegrzewania się go i chłodzenia, dlatego dopiero w 1935 roku silnik otrzymał świadectwo zdolności do lotu. Wmontowano go do gotowego kadłuba i w 1936 roku Spitfire wzbił się w powietrze.

    Comments are closed.