Popularne
  • Zmiany  technologiczne w dziedzinie fotografiiZmiany technologiczne w dziedzinie fotografii
    Fotografie wykonywano już w dziewiętnastym wieku i od tego czasu przeszła ona wielką metamorfozę. Zaczynano wytwarzania obrazów na wypolerowanych płytach metalowych, później zdjęcia wywoływano w ciemniach fotograficznych. Początkowo zdjęcia były …
  • Nowe metalowe płatowceNowe metalowe płatowce
    Zespoły napędowe stały się nieodzowną częścią metalowych jednopłatów. Skrzydła ich, musiały być tak skonstruowane by zniosły naciski i wstrząsy. Eksperci RAF chcieli uzyskać prędkość około 300 mil na godzinę. Oznaczało …
  • Motoryzacja a technikaMotoryzacja a technika
    Technika ma niewątpliwie bardzo duże znacznie we współczesnym świecie, jest bowiem obecna dosłownie w każdej dziedzinie ludzkiego życia. Na co dzień możemy zaobserwować jej zalety i czerpać korzyści z szeroko …
Najnowsze komentarze

    Spitfire

    Głównym konstruktorem Spitfire był Reginald Mitchell. Zbudował on wodnosamolot S.6B, który osiągnął 407 mil na godzinę. Konstruktor chciał wykorzystać swe doświadczenie przy budowie nowego myśliwca. Spitfire był prywatnie zbudowanym samolotem, który wywarł wielkie wrażenie, w Ministerstwie Rolnictwa. Mitchel przedstawił, więc swój projekt i 1932 roku zbudowano prototyp. Był to ciekawie wyglądający jednopłat o łamanym skrzydle, otwartą kabiną i szeroko rozstawionym stałym podwoziu. Osiągnął on prędkość 238 mil na godzinę, ca nie zadawalało twórcy. Zaprojektował, więc liczne zmiany: chowane podwozie, zamkniętą kabinę i mniejsze skrzydła. Eliptyczne skrzydło mieściło osiem karabinów maszynowych. Szczeliny wprowadzone w skrzydłach przewidziano na odrzucenie łusek pocisków. Silnik Rolls-Royca nie był dla tego samolotu dostatecznie dopracowany. Należało rozwiązać problem przegrzewania się go i chłodzenia, dlatego dopiero w 1935 roku silnik otrzymał świadectwo zdolności do lotu. Wmontowano go do gotowego kadłuba i w 1936 roku Spitfire wzbił się w powietrze.

    Comments are closed.