Popularne
  • Techniczne szkoleniaTechniczne szkolenia
    Szkolenia z zakresów technicznych, są jak najbardziej dla nas dobrymi, pod warunkiem, że zaczniemy się z nimi zajmować tak, jak tylko będzie nam najlepiej. Czasami ludzie zapominają, że na przykład …
  • Darmowy kreator stronDarmowy kreator stron
    Strona internetowa dla każdego. Czasy dziś takie, że prowadzenia jakiejkolwiek działalności bez własnej strony internetowej jest niemal niewyobrażalne. Strony firmowe mają nie tylko wielkie koncerny, ale i prowadzący niewielkie firmy …
  • Prezentacje multimedialnePrezentacje multimedialne
    Ludzie dwudziestego pierwszego wieku niemal nieustannie muszą występować publicznie. Szczególnie jeśli wymaga tego od nich ich praca. Ważne jest jednak to, by nie zanudzić swojego odbiorcy wystąpieniem. Zwłaszcza, że współcześnie …
Najnowsze komentarze

    Spitfire

    Głównym konstruktorem Spitfire był Reginald Mitchell. Zbudował on wodnosamolot S.6B, który osiągnął 407 mil na godzinę. Konstruktor chciał wykorzystać swe doświadczenie przy budowie nowego myśliwca. Spitfire był prywatnie zbudowanym samolotem, który wywarł wielkie wrażenie, w Ministerstwie Rolnictwa. Mitchel przedstawił, więc swój projekt i 1932 roku zbudowano prototyp. Był to ciekawie wyglądający jednopłat o łamanym skrzydle, otwartą kabiną i szeroko rozstawionym stałym podwoziu. Osiągnął on prędkość 238 mil na godzinę, ca nie zadawalało twórcy. Zaprojektował, więc liczne zmiany: chowane podwozie, zamkniętą kabinę i mniejsze skrzydła. Eliptyczne skrzydło mieściło osiem karabinów maszynowych. Szczeliny wprowadzone w skrzydłach przewidziano na odrzucenie łusek pocisków. Silnik Rolls-Royca nie był dla tego samolotu dostatecznie dopracowany. Należało rozwiązać problem przegrzewania się go i chłodzenia, dlatego dopiero w 1935 roku silnik otrzymał świadectwo zdolności do lotu. Wmontowano go do gotowego kadłuba i w 1936 roku Spitfire wzbił się w powietrze.

    Comments are closed.