Popularne
  • Technika cyfrowa, czy technika analogowa?Technika cyfrowa, czy technika analogowa?
    Obecne czasy oferują nam między innymi urządzenia i technologie wszelkiej maści, które pomagają nam w codziennym życiu i czynnościach nawet tak prostych jak komunikacja, tylko, że na odległość. Komunikacja jest …
  • Automaty do kawyAutomaty do kawy
    Automaty do kawy – dawka kofeiny dla zdesperowanych. Pogardzane przez kawoszy, niepozorne i upchnięte gdzieś w kącie, lecz niejednokrotnie ratujące poranek spragnionym łyku gorącej kawy na pobudkę po ciężkiej nocy. …
  • Ewolucja kontrolerów do gierEwolucja kontrolerów do gier
    Tradycyjny sposób sterowania grami, czyli trzymanie w rękach kontrolera powoli przechodzi do historii. Przyszłość należy do kontrolerów ruchowych. Wszystko zaczęło się w roku 2006, kiedy firma Nintendo wprowadziła na rynek …
Najnowsze komentarze

    Spitfire

    Głównym konstruktorem Spitfire był Reginald Mitchell. Zbudował on wodnosamolot S.6B, który osiągnął 407 mil na godzinę. Konstruktor chciał wykorzystać swe doświadczenie przy budowie nowego myśliwca. Spitfire był prywatnie zbudowanym samolotem, który wywarł wielkie wrażenie, w Ministerstwie Rolnictwa. Mitchel przedstawił, więc swój projekt i 1932 roku zbudowano prototyp. Był to ciekawie wyglądający jednopłat o łamanym skrzydle, otwartą kabiną i szeroko rozstawionym stałym podwoziu. Osiągnął on prędkość 238 mil na godzinę, ca nie zadawalało twórcy. Zaprojektował, więc liczne zmiany: chowane podwozie, zamkniętą kabinę i mniejsze skrzydła. Eliptyczne skrzydło mieściło osiem karabinów maszynowych. Szczeliny wprowadzone w skrzydłach przewidziano na odrzucenie łusek pocisków. Silnik Rolls-Royca nie był dla tego samolotu dostatecznie dopracowany. Należało rozwiązać problem przegrzewania się go i chłodzenia, dlatego dopiero w 1935 roku silnik otrzymał świadectwo zdolności do lotu. Wmontowano go do gotowego kadłuba i w 1936 roku Spitfire wzbił się w powietrze.

    Comments are closed.