Popularne
  • Linia do pakowaniaLinia do pakowania
    Wokół przemysłu… Linia do pakowania to niezastąpiony „fragment” każdego prawie zakładu przemysłowego. Wytworzone artykuły przecież trzeba zapakować, aby móc je następnie umieścić wmagazynie i później przygotować do wysyłki. Linia do …
  • Rola multimediów w edukacjiRola multimediów w edukacji
    Multimedia stanowią ważną część współczesnego świata. Znajdują szereg zastosowań, w różnych dziedzinach, które bez multimediów nie byłyby nawet w połowie tak dobrze rozwinięte. Jak wspomniano, multimedia wykorzystywane są w bardzo …
  • Telefony dotykowe – dobry czy zły wybór?Telefony dotykowe – dobry czy zły wybór?
    Przez ostatnie miesiące bezsprzecznie furorę na rynku telefonicznym pełnią telefony dotykowe. Mają one bardzo wielu fanów – jak i osób, które je krytykują. Przeciwnicy tych modnych telefonów twierdza przede wszystkim, …
Najnowsze komentarze

    Spitfire

    Głównym konstruktorem Spitfire był Reginald Mitchell. Zbudował on wodnosamolot S.6B, który osiągnął 407 mil na godzinę. Konstruktor chciał wykorzystać swe doświadczenie przy budowie nowego myśliwca. Spitfire był prywatnie zbudowanym samolotem, który wywarł wielkie wrażenie, w Ministerstwie Rolnictwa. Mitchel przedstawił, więc swój projekt i 1932 roku zbudowano prototyp. Był to ciekawie wyglądający jednopłat o łamanym skrzydle, otwartą kabiną i szeroko rozstawionym stałym podwoziu. Osiągnął on prędkość 238 mil na godzinę, ca nie zadawalało twórcy. Zaprojektował, więc liczne zmiany: chowane podwozie, zamkniętą kabinę i mniejsze skrzydła. Eliptyczne skrzydło mieściło osiem karabinów maszynowych. Szczeliny wprowadzone w skrzydłach przewidziano na odrzucenie łusek pocisków. Silnik Rolls-Royca nie był dla tego samolotu dostatecznie dopracowany. Należało rozwiązać problem przegrzewania się go i chłodzenia, dlatego dopiero w 1935 roku silnik otrzymał świadectwo zdolności do lotu. Wmontowano go do gotowego kadłuba i w 1936 roku Spitfire wzbił się w powietrze.

    Comments are closed.